Elektro Guru
Ha audiofilt kérdezel a gamer fejhallgató és a zenei fejhallgató közötti különbségről, valószínűleg nem is válaszol rád, mert eszméletlen lesz, amint megemlíted a játék szót.
Ez akkor történik, amikor a gamer fejhallgatóit nem veszik figyelembe híven azok, akik zsigeri szenvedélyt mutatnak a zene iránt, mivel szerintük hiányoznak a zenei hangzás szempontjából.
Ha ez igaz lenne, akkor már megkapnánk a választ a címben feltett kérdésre: mi a különbség a játék fejhallgató és a zene vagy audio fejhallgató között?
A játék- és zenei fejhallgatók közötti különbségek több szempontból is kézzelfoghatók, kezdve az esztétikai, majd a pusztán technikai fejezetekkel, amelyek a legmarkánsabbak és relevánsabbak. Ez azt jelenti, hogy egyértelmű különbségek vannak a két típus között. Lássuk a főbbeket.
A két modell közötti esztétika általában más. Józanabb és klasszikusabb a zenehallgatásra szánt fejhallgatóknál, szembeötlőbb és magával ragadóbb a játékhoz általában használt termék színe. Pontosabban: a headset kifejezéssel szokás megjelölni a gamer fejhallgatót, vagyis olyan terméket, amely mikrofonnal ellátott gémet is tartalmaz. A játék fejhallgatók valójában általában egy kis, állítható rúdra helyezett mikrofonnal vannak felszerelve, amely hasznos a csevegésben való kommunikációhoz távoli kihívások során, vagy video oktatóanyagok készítéséhez.
A mikrofon jelenléte megváltoztatja az esztétikát, teljesen eltérően a normál fülhallgatótól. Még a geometriai forma is változik: a hagyományosabb jellemzők jellemzőek az audio headsetekre, míg a szögletesebb, fényes felületű elemek jobban jellemzik a játék headseteket, dinamikusabb megjelenést kölcsönözve nekik.
A felhasznált anyagok általában különbözőek. A zenehallgatásra alkalmas fejhallgatót általában bőr bevonatok , minőségi szivacsok díszítik, amelyek puhának és finomnak tűnnek, jól látható varrások, kontrasztos króm részletek, például titán vagy alumínium. Másrészt a játék fülhallgatóiban inkább a műanyag , valamint a nagy abszorpciós kapacitású mikroszálas vagy szivacsokfordulnak elő a játékadrenalin-feszültségére jellemző túlzott izzadás kialakulásának elkerülése érdekében. A belső anyagok is változhatnak: a neodímium, a ferrit, a karton a fő, de eltérő jellemzőkkel, méretekkel és vastagsággal rendelkezhetnek.
Ez az igazi nagy különbség a játékos fülhallgató és a zenei fülhallgató között. Ami kiemelkedik, az a céltól eltérő eltérő koncepció: a zenei fejhallgatókat bizonyos hangok meghallgatására tervezték, fejlesztették és gyártották , ezért bizonyos frekvenciáknál jobb teljesítményt nyújtottak.
Ezzel szemben egy játék fülhallgatót úgy terveztek, hogy a játékos fülének különböző hangokat adjon, például speciális effektusokat, hangokat, motorzajt autós játékok esetén, levelek suhogását akcióban és kalandjátékokban, általában speciális effektusokat.
Elképzelhetetlen, hogy egy gamer fejhallgató alkalmas egy adott termékkel egyenértékű zenei előadás előállítására, de ez fordítva is igaz. Olyan fülhallgató, amely nem alkalmas játékos videós alkalmazásokhoz. Egy autóipari példát figyelembe véve olyan, mintha a zenei fejhallgatók összehasonlíthatók lennének a nyári gumikkal, és az évszakos gumiabroncsok a játék fejhallgatókhoz hasonlóak. Lehetetlen, hogy ezek az utolsó gumik a nyári gumikkal egyenértékű teljesítményt nyújtsanak, és fordítva.
A zene és a játékok csak részben jönnek össze, csak bizonyos körülmények között, de vannak és mindig lesznek különbségek. A játék-headset és a hallgató-fülhallgató közötti frekvencia, impedancia és érzékenység válaszértékei eltérőek lesznek, ezért a három érték által közvetlenül befolyásolt hozam más lesz.
Az audiofilek távolsága a gamer fejhallgatóitól az, hogy az utóbbiban megtalálható az úgynevezett surround effektus, vagy egy virtuális rendszer, amelynek célja megismételni az igazi dolby akusztikus érzékelését. A játékfejhallgatók hibája, hogy sokan eltúlzottan reprodukálják ezt a hatást, bosszantóvá és mesterséges hangot keltenek, különösen, ha zenét hallgat. A játékhoz azonban előnyöket is kaphat, és ezért a játék fülhallgatóval történő zenehallgatás nem túl kielégítő, és nem teszi lehetővé a teljes hangok értékelését.
Valójában a virtuális surround funkciócélja, hogy növelje a játékos részvételét a játékos forgatókönyvben. Technikailag a virtuális reprodukció egy játék fejhallgatóban a frekvenciák frakcionálásával történik, amelyek kis részekre vannak osztva, és nem együtt, hanem gyors sorrendben kerülnek elküldésre, pontosan generálva az irányított hatást.
Ez az elv, amelyet egy hanganyag zenehallgatására alkalmaznak, a hang mélységének elvesztését eredményezi , csökkentve a dalok tipikus kórus jellegét. Röviden, mintha egy gyönyörű, egyidejűleg 100 elemből álló zenekar meghallgatása helyett az elcsatolt hangot nagyon gyors, 10 csoportos, egyenként 10 elemből álló sorozatban hallanánk. Pillanat vagy kevesebb, de az érzések teljesen mások és félrevezetőek.
Bár a kényelemnek mindkét fejhallgatótípusra jellemző tulajdonságnak kell lennie, helyénvaló ezt a szempontot is jobban figyelembe venni, különösen a gamer fejhallgatóknál. Ezeket úgy tervezték, hogy akár több órán keresztül is folyamatosan viselhessék őket, ellentétben a fejhallgatóval, amelyet általában egy CD vagy egy nem túl hosszú lejátszási lista idejére használnak.
Ha ezek átlagos átlagos folyamatos használatának ideje körülbelül 60 perc,a gamer fejhallgatók hosszabb ideig tartó viselhetőséget biztosítanak, amely akár 3 órát is elérhet. Ez a változó képes befolyásolni a pavilonok bélésanyagának kialakítását és megválasztását. Az anyagok nagyobb lágysága és a könnyebb szerkezet a fő jellemzők, amelyek megkülönböztethetik a két tárgyat a kényelem szempontjából.